info@doctor-rahimi.com

دکتر ابوالفضل رحیمی / افتادگی پلک / پرسش و پاسخ افتادگی چشم
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

پرسش و پاسخ افتادگی چشم

مدت زمان مطالعه6 دقیقه

پرسش بیمار: در صورت نیاز به عمل افتادگی پلک، چه زمانی به انجام آن توصیه می شود؟

پاسخ پزشک: اگر بیمار به افتادگی پلک از نوع پتوز مبتلا باشد باید جهت معاینات اولیه و تکمیلی حضوری به پزشک مراجعه داشته باشند. این معاینه نباید به تاخیر بیفتد. در صورتی که افتادگی پلک در دوران کودکی محور بینایی را درگیر کرده باشد و درمان نشود می تواند برای همه عمر باعث تنبلی چشم شود.

پرسش بیمار : با سلام آقای دکتر من 29 سال دارم و یکی از چشم های من افتادگی دارد و چند سال پیش دکتری به من گفتن که 30 سالگی این عمل انجام شود. من قصد انجام کاشت ابرو دارم می خواهم بدانم که کدام عمل را اول انجام بدهم با توجه به اینکه من می خواهم عمل پلک را برای یک چشم انجام دهم. آیا تقارن در ابرو ها ایجاد می شود؟

پاسخ پزشک : سلام بهتر است عمل پلک را ابتدا انجام دهید. در ضمن مساله سن که به شما گفته شده است اشتباه است.

جراحی زیبایی پلک فوقانی همراه با لیفت ابرو

پرسش بیمار : سلام دکتر من افتادگی خفیف پلک دارم که مادرزادی است و این مساله یک مشکل بزرگی است برای استخدام در نیروی انتظامی. درضمن25سال دارم.

پاسخ پزشک : می توانید برای مراجعه حضوری اقدام کنید و در صورتی که شرایط مساعد بود عمل انجام گیرد.

پرسش بیمار : با سلام خدمت شما آقای دکتر کارتون واقعا عالیه. میشه خواهش کنم عکسهای بیشتری از درشت کردن چشمها بگذارید . و اینکه تصاویر عملهای زیبایی در کشور کره واقعا جالبه من فکر نمیکردم در ایران اینکار امکان پذیر باشه فقط با توجه به صورت ما ایرانیها و فرم چشمهامون آیا امکان همچین جراحی جهت درشت تر کردن چشمها وجود داره ؟ باتشکر

پاسخ پزشک : عكسها يي كه گذاشته شده است مربوط به اعمال جراحي در مراجعين خودمان است نه كشور ديگري.

پرسش بیمار : آقای دکتر ابوالفضل رحیمی من 21سالمه و بعد از یک تصادف بد که داشتم پلک تحتانی سمت راست خودم رو از دست دادم وبعد از دو بار عمل در کرمان هیچ نتیجه نگرفتم لطفا راه حلی بمن نشون بدید و آیا خوب می شوم ؟

پاسخ پزشک : برای مراجعه و معاینه حضوری با مطب تماس بگیرید. ممنونم .

پرسش بیمار : آقای دکتر خسته نباشید. چند ماه پیش برای برداشتن توده زیر چشمم که از عوارض جراحی پلک تحتانی (در جاي ديگر عمل كرده ام)بود، برای معاینه آمدم. شما گفتین که جراحی رو برام انجام میدین. حالا باردارم و فعلا نمی تونم برای جراحی اقدام کنم. می خواستم بپرسم که در دوران شیر دهی میشه جراحی رو انجام داد؟ داروی بی حسی بر روی شیر تاثیر نمی گذارد؟

پاسخ پزشک : خیر مشکلی ندارد. امکان پذیر است.

پرسش بیمار : دکتر رحیمی خواستم خدمتتون بگم که پلک بالای گوشه سمت بینی من افتادگی دارد. می توانم برای جراحی اقدام کنم؟ این جراحی عوارض دارد؟
پاسخ پزشک : وقت معاینه را تلفنی از مطب می توانید بگیرید. پس از معاینات و اقدامات اولیه وقت عمل مشخص خواهد شد. توضیحات تکمیلی به صورت حضوری داده می شود.

پرسش بیمار: باعرض سلام من چشمانم حالت بادامی و افتادگی پلک دارد می خواستم ببینم امکان تغییرحالت چشمانم هست خیلی ممنون میشم پاسخ را بفرمایید دکتر جان.

پاسخ دکتر: سلام. در بعضی موارد قابل اصلاح می باشد.

پرسش بیمار: با سلام جناب آقای دکتر رحیمی عزیز و خسته نباشید. دختری ۲۴ ساله هستم. حدود ۳ ماه پیش برای برطرف کردن گودی و مقداری افتادگی پلکم ازپمادهای زیر چشم گیاهی  مانند گشنیز استفاده  کردم که باعث ایجاد پف در زیر چشمم شد (بدون سوزش و خارش). به چشم پزشک و پزشک پوست مراجعه کردم و از داروهای ضد حساسیت و پماد استفاده کردم ولی پف چشمم کاملا خوب نشده است. می خواستم بدونم پف زیر چشمم با دارو کاملا برطرف می شود یا نیاز به جراحی دارد؟

پاسخ دکتر: سلام. استفاده از مواد بدون تجویز پزشک در بسیاری از موارد نتایج تاسف بار به همراه دارد. تحت نظر متخصص پوست فعلا بمانید. فعلا درمانها دارویی مناسب شما است. بهتر است که سوالات خود را از ایشان که شما را معاینه کرده است بپرسید. در صورتی که پس از اتمام درمان ها هنوز پف قابل توجهی داشتید و با نظر ایشان می توانید برای اقدامات بعدی به یک جراح و متخصص چشم و صورت حاذق مراچعه نمایید.

سوال بیمار: با سلام آقای دکتر شما برای برطرف کردن پف پلک تحتانی یا زیر چشم از روش های غیر جراحی مثلا لیزر استفاده می کنید؟

پاسخ دکتر: سلام، پف پلک با ليزر برطرف نمي شود.

پرسش بیمار: سلام خسته نباشید ،آقای دکتر من مادرزادی از افتادگی پلک رنج می برم،الان۲۴سالمه ۶سالگی عمل کردم،اما بعد ازمدتی پلکم دوباره افتاده شد، می توانم دوباره عمل کنم؟ امکان داره دوباره برگردد؟ هزینه عمل چقدر می شود؟

پاسخ دکتر: سلام، ممكن است امكان پذير باشد.

پرسش بیمار: سلام و وقت بخير بنده دارای افتادگي پلك چشم سمت چپ مي باشم كه البته بر اثر تصادف و ضربه به سر اتفاق افتاده آيا با عمل كاملا رفع مي گردد ؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید.

پاسخ دکتر: سلام،در صورتي كه افتادگي پلك پس از ضربه به سر و اخيرا مي باشد حتما ابتدا توسط متخصص مغز و اعصاب معاينه و بررسي شود.

پرسش بیمار: با سلام آقای دکتر می خواستم بدونم برای برجسته تر کردن پلک بالایی و پایینی چشم دقیقا جایی که خط چشم کشیده میشه ( منظورم گودی زیر چشم نیست ) می توانیم تزریق ژل یا چربی بکنیم ؟چون اکثر افرادی که چشمای زیبایی دارن پلک بالایی و پایینیشون بزرگه و کمی حالت برجسته دارد.

پاسخ دکتر: سلام. خيربه هیچ وجه.

پرسش بیمار: آقای دکتر می خواستم درباره ی تغییررنگ چشم از شما سوال بپرسم امکان تغییر رنگ چشم وجود دارد ؟

پاسخ پزشک: در چشم هایی كه بيماری دارند انجام می دهيم ولی در حال حاضر در چشم های سالم صلاح نيست.

پرسش بیمار: من دچار افتادگی پلک هستم و نمی توانم با این موضوع کنار بیاییم . حداقل زمان برای بهبود یافتن یا ترمیم بخیه های جراحی چقدر است . مسیر من دور هست یعنی خارج از ایران هستم، ممنون می شوم پاسخ دهید .

پاسخ پزشک: با توجه به اينكه خارج كشور هستيد می توانيد تلفنی جزييات مشكلتان را توضيح دهيد و جواب بگيريد .

پرسش بیمار: اهل کرمانشاه هستم مدتی پیش پسرم امیر حسین که هشت سال سن دارد . دچار تومور پشت چشمی شده بود (پشت چشم چپ) . بعد ازعمل جراحی و برداشتن تومور چشم بینایی چشم خود را از دست داد و پلک چشم آن هم کمی فرو رفته و کمی کمتر از نیمه باز می شود . آیا احتمال برگشت پلک به حالت اول وجود دارد یا باید درمان شد ؟ ممنون از پاسخ گویی شما .

پاسخ پزشک: ابتدا باید اقداماتی که برای درمان انجام شده است مورد ارزیابی قرار گیرد . بسته به نوع تومور خوش خیم یا بدخیم بودن و انجام اقدامات درمانی همچون رادیوتراپی و درمان های تکمیلی و دیگر عوامل درمانی که مورد بررسی قرار می گیرد می توان اقداماتی برای ظاهر و زیبایی انجام داد .

دکتر ابوالفضل رحیمی

دکتر ابوالفضل رحیمی

جراح و متخصص چشم
فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم و صورت از انگلستان
مقالات مرتبط
بهترین جراح پلک در تهران

بهترین جراح پلک در تهران

بهترین جراح پلک در تهران دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که به شما کمک میکند تا با اطمینان کامل برای این جراحی...

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین یا جراحی زیبایی پلک تحتانی، یکی از حساس ترین عمل های زیبایی چشم است که برای از بین بردن پف...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

4 دیدگاه ها
  1. سلام وقتتون بخیر.بنده در بیمارستان فارابی عمل پتوز کردم الان ۱۲روزه ولی فعلا پلکم قرینه نشده و یکم افتادگی داره آیا امکان داره پلکم ورم داشته باشه و بعد از یکی دو ماه دیگه قرینه بشه؟

    پاسخ
    • باید معاینه بشید

      پاسخ
  2. سلام من چشم چپم دچار پتوز شده تو عکسم خیلی واضحه من پیشه چه دکتری برم که درمان بشه چون اعتماد به نفسم خیلی پایین اومده با این اوضاع چشمم

    پاسخ
    • سلام میتونید تشریف بیارید بررسی بشید

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *