info@doctor-rahimi.com

دکتر ابوالفضل رحیمی / مقالات / بلفاروپلاستی پلک شرقی
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

بلفاروپلاستی پلک شرقی

مدت زمان مطالعه5 دقیقه

بلفاروپلاستی چشم شرقی چگونه انجام می‌شود؟ همانطور که می دانید آناتومی کلی صورت در افرادی از نژاد شرقی به خصوص بوده و به طور کلی این دسته از نژاد ها با سایر نژاد ها کاملا متفاوت است ،حالت چشم شرقی ها باریک و پف آلود است و اکثراً پلک ها افتاده است، این تفاوت را می توان در چشم های چینی ها ، ژاپنی ها و در ترکمن ها مشاهده کرد .این دسته از افراد به اصطلاح چشم های بادامی دارند و در اطراف پلک بالا یا پایین مقدار زیادی پف اطراف چشم دارند .اما زمانی که اشخاص از این نژاد ها دچار افتادگی پلک می‌شوند، سایز چشم هایشان کوچکتر شده و دید بسیار محدود می‌شود در نتیجه روش بلفاروپلاستی پلک شرقی برای این افراد بکار برده می‌شود.

آناتومی کلی چشم ها در نژاد های نام برده و تمایز حالت چشم ها دراین دسته از افراد دلیل مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستی به درمان افتادگی پلک و پف زیر چشم می پردازد . جراحی بلفاروپلاستی در پلک های شرقی با مقداری تفاوت نسبت به سایر نژاد ها انجام می شود که بعد از جراحی حالت کلی چشم،پلک و ابروها تغییر می کند .

جراحی پلک شرقی

برای دریافت بهترین نتیجه از این جراحی نیاز به شناخت دقیق آناتومی چشم و نواحی آن لازم است و در نهایت این کار باید توسط یک جراح با تجربه و متبحر انجام شود. جراح باید مهارت کافی برای از بین بردن پوست برآمده در بخش داخلی چشم اقدام نماید، این لایه ی برآمده که اپی کانتال نام دارد باعث حالت پف و خواب آلوده شدن چشم ها می شود که در نهایت دقت و ظرافت برداشته شده و چهره را شاداب تر می نماید. جراحی بلفاروپلاستی که پف پلک ها را از بین می برد ،و به اصلاح معایب پلک فوقانی می پردازد، این جراحی برای افرادی بالای 18 سال مناسب است زیرا در این سن رشد استخوانی فرد تکامل یافته و کمتر دچار تغییرات استخوانی و فرم کلی صورت می شود.

در مواردی که مشکل چشم و پلک ها بسیار شدید باشد نیاز به جراحی کانتوپلاستی بعد از جراحی بلفاروپلاستی لازم می باشد ، کانتوپلاستی به اصلاح گوشه های خارجی چشم می پردازد و در نهایت منجر به زیبایی دو چندان آن می شود در بسیاری از موارد در زمان جراحی پلک های شرقی ، بلفارولاستی با کانتوپلاستی و لیفت ابرو ها نیز همراه خواهد بود تا نتایج درخشان تر و میزان رضایتمندی بالاتری از جراحی کسب شود.

بهترین کاندید بلفاروپلاستی پلک شرقی

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از روش‌های جراحی پلاستیکی است که به منظور بهبود ظاهر پلک‌های بالایی چشم انجام می‌شود. انتخاب بهترین کاندید برای این جراحی پلک بستگی به موارد زیر دارد:

  • برای انجام بلفاروپلاستی پلک شرقی، سنین 28 الی 50 سال را مناسب می‌دانند. در این سنین، پوست و بافت‌های پلک‌ در مدت زمان کوتاه تری بهبود می‌یابند.
  • بهترین کاندید برای بلفاروپلاستی پلک شرقی، فردی است که مشکلاتی کیسه‌های چشمی و پوست اضافی در پلک‌های بالایی و یا افتادگی پلک از نوع چشم شرقی دارد.
  • کاندید مناسب برای این جراحی باید سلامت عمومی خوبی داشته باشد. برای مثال، افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا هستند، باید حتما به پزشک اطلاع دهند.
  • برای اینکه بهترین نتیجه از بلفاروپلاستی پلک شرقی به دست آید، باید انتظارات واقعی و معقولی از جراحی داشته باشید. بهتر است با جراح خود درباره نتایج قابل دسترسی و انتظاراتتان صحبت کنید.

آیا بلفاروپلاستی پلک شرقی باعث درد و عوارض جانبی می‌شود؟

درواقع شما باید برای انجام هر نوع جراحی به بهترین پزشک مراجعه نمایید و حال که چشم ها از بخش های بسیار مهمی هستند نیز بهتر است قبل از انتخاب جراح حتما دقت فرمایید و تجقیقات لازم را انجام دهید. در مواردی مشاهده شده که افراد به این موضوع توجه ندارند و به دلیل انجام بلفاروپلاستی پلک شرقی نامناسب، دچار عوارض خفیف و شدید شده اند.

افراد معمولا درد در حین انجام بلفاروپلاستی تجربه نمی‌کنند زیرا بی حسی لازم استفاده می‌شود. عوارض جانبی معمولا مواردی چون قرمزی، التهاب و کبودی و … می‌باشد اما در صورتی که به طور نامناسبی انجام شود، ممکن است با عوارض شدید رو به رو شوید که تا حدودی جبران ناپذیر باشد و یا به جراحی مجدد نیاز داشته باشد.

بهترین سن برای بلفاروپلاستی پلک شرقی

به طور کلی برای اینکه متوجه شوید در چه سنی بهتر است برای پلک شرقی خود بلفاروپلاستی انجام دهید، حتما باید با بهترین متخصص و جراح چشم مشورت نمایید زیرا ممکن است ایشان صلاح ببینند که چند مدت دیگر برای انجام آن صبور باشد. رده سنی 25 سال به بالا معمولا برای انجام این جراحی بسیار مناسب است و نتایج خوبی را تاکنون در بر داشته است.

نحوه بلفاروپلاستی پلک شرقی

این جراحی به دو روش انجام می‌شود که در ادامه به هر یک از آن ها به طور جزئی خواهیم پرداخت.

جراحی با برش کامل

این روش برای افرادی که دارای پلک افتاده و نوع چشم شرقی هستند نیز مناسب است. جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی با برش کامل، از پرطرفدارترین تکنیک ها بوده زیرا دارای نتیجه بسیار ماندگار است.طول برش با استفاده از بخیه ها بسته می‌شود که بعد از گذشت چندین روز نیز بهبود می‌یابد.

جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی با برش جزئی

این روش برای افرادی که در این نوع افتادگی ها دارای پوست اضافه کمتری هستند نیز مناسب است. این برش بسیار جزئی و کوچک بوده و به همین دلیل تا حدودی انجام آن سخت می‌باشد. برای اینکه تصمیم گیری شود که از کدام روش برای شما استفاده میشود، باید حتما به صورت حضوری مراجعه نمایید.

دکتر ابوالفضل رحیمی

دکتر ابوالفضل رحیمی

جراح و متخصص چشم
فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم و صورت از انگلستان
مقالات مرتبط
بهترین جراح پلک در تهران

بهترین جراح پلک در تهران

بهترین جراح پلک در تهران دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که به شما کمک میکند تا با اطمینان کامل برای این جراحی...

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین

جراحی پلک پایین یا جراحی زیبایی پلک تحتانی، یکی از حساس ترین عمل های زیبایی چشم است که برای از بین بردن پف...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. هزینه این عمل چقدر میشه؟

    پاسخ
    • لطفا تماس بگیرید

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *