info@doctor-rahimi.com

دکتر ابوالفضل رحیمی / مقالات / سوالات رایج در جراحی لیزیک
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سوالات رایج در جراحی لیزیک

مدت زمان مطالعه3 دقیقه

سوالات رایج در جراحی لیزیک

قبل از جراحی لیزیک بیمار باید مورد بررسی توسط پزشک قرار گیرد تا بررسی شود که آیا کاندید مناسبی برای این جراحی می باشد یا خیر.

آیا این عمل خوب است یا خیر؟

یکی از سوالات رایجی که از دکتر ابوالفضل رحیمی جراح و متخصص چشم پرسیده می شود این است که آیا این عمل خوب است یا خیر؟
جناب دکتر در پاسخ به این سوال فرموده اند که: در حوزه پزشکی درواقع یک عمل مورده استفاده دارد و به این صورت نیست که یک عمل برای همه افراد مناسب باشد یا بطور کل بد باشد بنابرین برای فردی که عمل لیزیک می خواهد انجام دهد بررسی های لازم صورت می گیرد که آیا این عمل برای فرد امکان پذیر می باشد یا خیر. در بسیاری از موارد مراجع کنندگان دکتر رحیمی جراح و متخصص چشم  بررسی های لازم صورت می گرد و در نتیجه این بررسی ها، اگر امکان عمل لیزیک برای فرد وجود نداشته باشد  و به صلاح فرد نباشد و یا احتمال خطر در این افراد زیاد باشد  توصیه می شود که در این افراد بهتر است که عمل لیزیک انجام نشود. و در صورتی که معاینات و یافته ها نشان دهد که این عمل امکان پذیر است و احتمال عوارض بسیار پایین است هنوز بیمار این امکان را می یابد که تصمیم بگیرد که این عمل را انجام دهد یا خیر.

سوالات رایج در جراحی لیزیک

 

یکی دیگر از سوالات رایجی که توسط بیماران پرسیده می شود این است که اگر برفرض خود چشم پزشک عینک داشته باشد. و اگر این عمل خوب است پس چرا خود چشم پزشک  این عمل را انجام نمی دهد؟
در پاسخ به این سوال می توان به 2 نکته اشاره کرد یک اینکه عمل ممکن است برای یک نفر امکان پذیر نباشد به عنوان مثال شغل فرد مورد بررسی قرار گرفته می شود و به برخی از شغل ها توصیه می شود که جراحی لیزیک انجام نشود بنابرین فردی که شما مشاهده می کنید عینک دارد حتی اگر چشم پزشک می باشد ممکن است شرایط جراحی را نداشته باشد و دومین نکته همان طور که در قبل گفته شد این است که، لیزیک  یک عمل اختیاری می باشد حتی اگر فردی امکان عمل را داشته باشد می تواند انتخاب کند که عمل لیزیک را انجام دهد یا از عینک یا لنز استفاده نماید بنابرین عمل لیزیک یک انتخاب می باشد و یک اجبار نیست

بسیاری از افراد تمایل دارند از عینک  که یک بار خسته کننده برای آن ها است رهایی پیدا کنند ترجیح می دهند بدون عینک و لنز بتوانند دید خوبی داشته باشند. دکتر ابوالفضل رحیمی جراح و متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم به 987پ97پ نوان یک پزشک این اختیار را  به بیمار می دهد تا بهتر تصمیم خود را بگیرد.

آیا این جراحی برای تمامی شماره های چشم مناسب می باشد یا خیر؟

باید توجه کنیم که این عمل برای هر شماره ای مناسب نمی باشد درواقع انجمن غذا و داروی آمریکا (FDA) که این عمل را برای یک رنج خاصی تایید کرده است اگر شماره های چشم بیمار خارج از این رنج باشد معمولا بهتر است که از این روش برای رفع عیب انکساری استفاده نشود. این شماره و رنج خاص در افراد نزدیک بین، دوربین و آستیک ماتیسم ها متفاوت می باشد. اگر جراحی لیزیک برای شماره های خارج از این رنج انجام شود احتمال برگشت ممکن است بیشتر شود و یا موفقعیت جراحی کاهش یابد

با تشکر مدیریت سایت دکتر ابوالفضل رحیمی

برخی دیگر از خدمات دکتر رحیمی :

جراحی پلک

درمان افتادگی پلک

 

دکتر ابوالفضل رحیمی

دکتر ابوالفضل رحیمی

جراح و متخصص چشم
فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم و صورت از انگلستان
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پف پلک تحتانی؛ راهنمای جامع

پف پلک تحتانی؛ راهنمای جامع

پف پلک تحتانی یکی از مشکلات رایج است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. این وضعیت معمولاً به شکل تورم و...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *